Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej

Stowarzyszenie Robisz to zaprasza do projektu „Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej”.

Nasza najnowsza inicjatywa jest wyjątkową propozycją szkoleń dla nauczycieli i nauczycielek przedszkolnych z województw dolnośląskiego i opolskiego oraz dofinansowania wyposażenia przedszkoli w nowoczesne sprzęty.

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE W PIGUŁCE
  • GRANT w wysokości do 6366 zł na zakup sprzętu, akcesoriów i cyfrowych materiałów dydaktycznych
  • 2 dniowe BEZPŁATNE SZKOLENIE stacjonarne (14 godzin)
  • Kameralna grupa (maksymalnie 14 osób)
  • Do wyboru 1 z 3 specjalistycznych tematów do wykorzystania w obszarze edukacji przedszkolnej:
    Grafika komputerowa (projektowanie wektorowe)
    Technologia 3D
    Kodowanie i myślenie komputacyjne
  • Wspólny blok edukacyjny dla wszystkich tematów:
    Podstawy cyberbezpieczeństwa
    Wykorzystanie technologii i sztucznej inteligencji (AI)
    Higiena cyfrowa
  • Mentoring/Konsultacje w zakresie metod pracy z dziećmi z wykorzystaniem narzędzi ICT
  • Nielimitowany dostęp do mediateki dydaktycznej zawierającej m.in.: e-podręczniki, scenariusze i narzędzia do z pracy dziećmi oraz ich rodzicami
  • Certyfikat umiejętności cyfrowych
  • Obiad w trakcie szkoleń

Webinar 8.01

Dołącz do spotkania online i dowiedz się, dlaczego warto wziąć udział w projekcie!

Udział w webinarze jest bezpłatny, wystarczy się zarejestrować.

ZAREJESTRUJ SIĘ

Seria bezpłatnych szkoleń dla nauczycieli i nauczycielek przedszkolnych

W ramach projektu nieodpłatne szkolenia dla osób zaangażowanych w edukację przedszkolną zostaną przeprowadzone dzięki potencjałowi naszej Pracowni Aktywnego Korzystania z Technologii we Wrocławiu (PAKT) i pracowni mobilnej (mobiPAKT)!

ZAPISY TRWAJĄ! Liczba miejsc jest ograniczona - zachęcamy do nie zwlekania z zapisami. Dodatkowo, każda placówka, z której dwie osoby uzyskają certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, może ubiegać się o grant na zakup sprzętu.

Szkolenia zostały stworzone z myślą o rzeczywistych problemach, z jakimi nauczyciele spotykają się w codziennej pracy w przedszkolu. Ich celem jest wyposażenie uczestników i uczestniczek w taką wiedzę i umiejętności, aby dzięki nim mogli samodzielnie opracowywać rozwiązania do zastosowania w swojej pracy.

Na szkoleniach będą omówione podstawy cyberbezpieczeństwa i higieny cyfrowej, a także sposoby wykorzystania technologii i sztucznej inteligencji (AI) do rozwijania kreatywności, logicznego myślenia i integracji sensorycznej u dzieci. Każde szkolenie obejmie wspólne tworzenie scenariusza do własnych zajęć w przedszkolu z wykorzystaniem zdobytej wiedzy.

Ponadto, szkolenia będą rozwinięte o jeden z trzech tematów z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii i STEAM w placówce wychowania przedszkolnego (do wyboru przez osobę uczestniczącą):

1 - Praktyczne wykorzystanie grafiki komputerowej w edukacji przedszkolnej (kliknij, aby rozwinąć opis)

Szkolenie zapoznaje z zaletami projektowania i tworzenia grafik 2D w procesie przygotowywania materiałów dydaktycznych, takich jak proste grafiki ułatwiające zrozumienie zagadnień. Nauka obejmuje umiejętność tworzenia grafik wektorowych w darmowym programie Inkscape. Kurs zapoznaje również z możliwościami użycia grafik 2D na urządzeniach takich jak na przykład ploter tnący, ploter laserowy, czy hafciarka CNC, które umożliwiają tworzenie obiektów dostosowanych do potrzeb przedszkolaków z filcu, drewna czy kartonu.

2 - Praktyczne wykorzystanie technologii 3D w edukacji przedszkolnej (kliknij, aby rozwinąć opis)

Szkolenie pokazuje możliwości druku 3D w tworzeniu różnorodnych pomocy dydaktycznych, wspierających rozwój dzieci poprzez angażujące i interaktywne materiały. Umiejętność projektowania przestrzennego pozwala na realizowanie indywidualnych koncepcji, dostosowanych do potrzeb danej grupy przedszkolnej. Uczestnicy i uczestniczki nauczą się projektować proste obiekty w darmowym programie 3D Tinkercad, wykorzystywać gotowe modele 3D dostępne w sieci i obsługiwać drukarkę 3D FDM.

3 - Kodowanie i myślenie komputacyjne w edukacji przedszkolnej (kliknij, aby rozwinąć opis)

Szkolenie poświęcone programowaniu i myśleniu komputacyjnemu. Osoby uczestniczące nauczą się obsługi ScratchJr, robotów edukacyjnych oraz tworzenia scenariuszy zajęć opartych na metodologiach STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) oraz PBL (Problem-Based Learning, metodyka nauczania opartego na rozwiązywaniu problemów).

Jaką wiedzę i umiejętności zdobędziesz dzięki szkoleniu?

Podniesiesz swoje kompetencje cyfrowe

Rozwiniesz umiejętności korzystania z narzędzi ICT oraz nauczysz się, jak w tradycyjne metody nauczania włączać elementy cyfrowe. Dowiesz się, jak tworzyć angażujące e-materiały i scenariusze zajęć.

Nauczysz się wykorzystywać cyfrowe umiejętności i narzędzia w swojej codziennej pracy

Poznasz technologie, które mogą być wykorzystywane do tworzenia atrakcyjnych pomocy dydaktycznych i nauczysz się obsługiwać sprzęty, takie jak drukarka 3D, ploter tnący.

Zapoznasz się z metodyką rozwijania kompetencji cyfrowych u dzieci

Poznasz zasady wprowadzania dzieci w świat technologii cyfrowych oraz praktyczne metody wprowadzania elementów programowania poprzez zabawę. Zapoznasz się z koncepcją multidyscyplinarnej metody STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) oraz PBL (Problem-Based Learning, metodyki nauczania opartego na rozwiązywaniu problemów).

Poznasz zagadnienia związane z higieną cyfrową

Omówimy zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych oraz potencjalne zagrożenia, aby promować zdrowe nawyki cyfrowe zarówno wśród dzieci jak i rodziców.

Gdzie i kiedy odbędą się szkolenia?

TERMINY: listopad 2024 -  marzec 2025 (wybierz termin w formularzu)

MIEJSCE: Wrocław, Opole i inne miejscowości woj. dolnośląskiego i opolskiego (stacjonarnie)

CZAS TRWANIA: 2 dni x 7 godzin zegarowych dziennie (8/9:00-15/16:00)

Grupy są kameralne, maksymalnie 14-osobowe.

Osoby, które ukończą szkolenie, otrzymają certyfikat poświadczający o podniesieniu kompetencji cyfrowych.

Zapisy

Zapisy indywidualne przeznaczone są dla zgłoszeń indywidualnych oraz grup liczących mniej niż 5 osób (w takiej sytuacji każda osoba z grupy dokonuje samodzielnego zapisu). W przypadku chęci zgłoszenia grupy liczącej 5 lub więcej osób prosimy o wypełnienie formularza zapisów grupowych.

Zapisy grupowe przeznaczone są dla placówek, które zgłaszają na szkolenie min. 5 pracowników:

Udział w szkoleniach jest całkowicie BEZPŁATNY!

Każda osoba może wziąć udział tylko w jednym szkoleniu w ramach tego projektu.

Kryteria, jakie należy spełnić, aby móc zgłosić się do projektu (kliknij, aby rozwinąć)

  1. Mieć ukończone 18 lat.
  2. Mieć miejsce zamieszkania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
  3. Być nauczycielem wychowania przedszkolnego lub inną osobą związaną z placówkami przedszkolnymi, taką jak: dyrektorzy przedszkoli posiadający kwalifikacje nauczyciela edukacji przedszkolnej, nauczyciele wspomagający w przedszkolu, zespoły wychowania przedszkolnego, osoby pracujące w punktach przedszkolnych i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych.
  4. Złożyć oświadczenie o uczestnictwie w tylko jednym cyklu szkoleniowym w ramach Projektu (dotyczy to także kursów o odrębnej tematyce) oraz innej inwestycji C 2.1.3 KPO.

Grant  

W ramach projektu przewidziane jest przyznanie dofinansowania na zakup cyfrowych materiałów dydaktycznych do przedszkoli z województw dolnośląskiego i opolskiego, w wysokości do 6366 zł netto (koszty podatku VAT nie są pokrywane z grantu, więc musi on zostać pokryty przez podmiot prowadzący placówkę edukacyjną).

Ubieganie się o grant nie jest obowiązkowe - przedszkola, które oddelegują pracowników na szkolenia, nie są zobowiązane składać wniosek o grant.

Aby zaaplikować o grant, przedszkole musi 1) wysłać na szkolenie co najmniej dwie osoby, które w toku prowadzonych zajęć podniosą swoje kompetencje cyfrowe oraz 2) złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania.

POBIERZ WNIOSEK W WERSJI EDYTOWALNEJ (docx do wypełnienia): 

Wniosek należy pobrać, wypełnić, podpisać w odpowiednim miejscu i przesłać skan na adres przedszkola@robisz.to

POBIERZ WNIOSEK W PDF:

Zapoznaj się ze wzorem umowy o powierzenie grantu:

Liczba grantów możliwych do udzielenia w ramach projektu jest ograniczona.

Masz pytania?

Zajrzyj na stronę z najczęściej zadawanymi pytaniami - zgromadziliśmy tam dużo szczegółowych wyjaśnień.

Zapoznaj się również z nagraniami z webinarów informacyjnych:

  1. Ogólne przedstawienie założeń projektu
  2. Zasady aplikowania i rozliczania mini grantu na sprzęt
  3. Które szkolenie wybrać? Poznaj zakres merytoryczny każdego ze szkoleń

Jeśli nie znajdujesz odpowiedzi, skontaktuj się z nami mailowo na przedszkola@robisz.to lub telefonicznie: 503687799 lub 503687716.

Aby być na bieżąco z aktualnościami w projekcie, zostaw nam swojego maila:


Informacje o projekcie

Projekt „Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej” finansowany jest w całości ze środków UE - Instrumentu na Rzecz Odbudowy i Wzmacniania Odporności, zawartego w ramach Krajowego Planu Odbudowy - Reforma: C2.1: Zwiększenie skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie, Inwestycja C2.1.3: E-kompetencje (Nr umowy: KPOD.05.08-IW.06-0076/2). Wartość projektu to 10 925 877 PLN. Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji cyfrowych u nauczycieli przedszkolnych, odpowiadając na ich realne potrzeby edukacyjne. Grupą docelową projektu są nauczycielki i nauczyciele wychowania przedszkolnego, dyrektorzy przedszkoli, posiadający kwalifikacje nauczyciela edukacji przedszkolnej, nauczyciele wspomagający w przedszkolu z województw opolskiego oraz dolnośląskiego. W ramach projektu zostanie przeszkolonych 2254 nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz zostanie udzielone dofinansowanie do zakupu materiałów dydaktycznych dla 1127 przedszkoli.


Zgłaszanie informacji o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach w ramach inwestycji KPO 

Wszelkie sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Przedsięwzięcia “Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej” z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu KPO, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje) za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej): 1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa; Ministerstwa Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa lub Centrum Projektów Polska Cyfrowa, ul. Spokojna 13a, 01-044 Warszawa; 2) skrzynki nadawczej e-PUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwa Cyfryzacji lub Centrum Projektów Polska Cyfrowa.